چگونگی آموزش مفاهیم دینی به کودکان

نوع مقاله : علمی تخصصی

نویسندگان

1 دانش آموخته سطح دو، مدرسه علمیه الزهرا

2 دانش آموخته سطح سه، حوزه علمیه اهواز

چکیده

دوفصلنامه علمی تخصصی مطالعات کودک و خانواده/ سال اول/ شماره 1/ بهار و تابستان1401، ص21-5
 چکیده
بنابر اعتقاد بسیاری از علمای تعلیم و تربیت، کودکی یکی از دوره‌های بنیادی در شخصیت افراد است و در زندگی اشخاص، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد. به طوری که اولین مواجهه فکری و عاطفی انسان با خدا، در این مرحله از زندگی او انجام می‌شود. در این مقاله، با استفاده از روش توصیفی، تحلیلی، همراه با به کارگیری آیات و روایات دین مبین اسلام، به چگونگی انتقال مفاهیم دینی به کودکان پرداخته شده است. همچنین، سن یادگیری کودکان را با توجه به روان­شناسی اسلامی و رشد تربیتی، بیان می­شود.  هدف از این نوشتار، افزایش آگاهی افراد، به ویژه والدین در به کارگیری مناسب و درست اصول و روش‌های آموزشی در یادگیری مفاهیم به کودکان است. در نتیجه، این مقاله نشان می‌دهد که هرچه از اصول و روش مناسب­تر و ساده­تری استفاده شود، کودکان شوق و اشتیاق بیشتری برای یادگیری مفاهیم دینی پیدا خواهند کرد.

کلیدواژه‌ها